Soul.. ..

إجمالي النقاط: 315

1 سؤال

هل هناك جروبات تنظم رحلات أو work out لسيدات فوق الأربعين سنة؟

أنا امرأة في الخمسين من عمري، أعمل كمحاسبة. لدي ابنة متزوجة وابن يعمل، وغالبًا ما أشعر بالوحدة. أتمنى الانضمام إلى جروب تنظم رحلات أو تقوم بأنشطة مفيدة أو تقدم دروسًا تعليمية. شكرًا مقدمًا.

تم النشر الأربعاء، ١٦ أكتوبر ٢٠٢٤

4 إجابة

على حد خبرتى في الحياه.. إن اللى بيخون بيفضل يخون مهما وعد إلا من رحم ربي.. فإنتى شوفى إنتى إيه احتياجاتك اللى تخليكى مبسوطه و مطمنه و مستريحه.. هل وجودك معاه هيحقق احتياجاتك النفسيه و المعنويه.. و هتحسي بالأمان معاه ولا لأ.. لو لاقيتى نفسك مش هتحققى اى حاجه من احتياجاتك معاه.. يبقى لازم تبعدى عنه و ربنا يصلح لك الحال يارب و يعوضك خير.

تم النشر الأربعاء، ١٦ أكتوبر ٢٠٢٤


يا ترى لو كان عندك ولد و بنت هتعامليهم زى بعض ولا هتفرقى في المعامله برضو و تكسرى بخاطر البنت و تقولى إحنا صعايده ؟ اعتقد اجابتك على السؤال دا هتريحك و هتعرفى تتصرفى صح إن شاء الله. ربنا يصلح لك الحال يارب.

تم النشر الأحد، ٢٩ سبتمبر ٢٠٢٤


مافيش حد كبير تشتكي له زى خالك أو عمك أو جدك أو حد قريب منكم.. يتكلم معاهم عشان يعرفهم إنهم ميعرفوش ربنا بالتصرفات دى؟ حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم.. ربنا يصلح لك الحال يارب.. ادعى ربنا يحفظك و يعوضك خير يارب.

تم النشر السبت، ٢٨ سبتمبر ٢٠٢٤


ربنا يشفيكى ويعافيكى.. يجب التحدث مع معالج نفسي و هو من يحدد إن كنتى حالتك تحتاج علاج منتظم أم فقط بعض الجلسات قد تشفيكى تماما إن شاء الله. و سوف تشعرين بالراحه بعد تحدثك مع معالج.. تكلمى في كل ما يضايقك و سوف تتحسنى قريبا إن شاء الله.

تم النشر الأربعاء، ٢٥ سبتمبر ٢٠٢٤

7 تعليق

شكرا جزيلا لذوقك

تم النشر الخميس، ١٧ أكتوبر ٢٠٢٤


هل في لينكات لجروبات ممكن ادخل فيها؟

تم النشر الخميس، ١٧ أكتوبر ٢٠٢٤


أنا فاهمه إحساسك كويس اوى.. ربنا يصلح لك الحال يارب.. إن شاء الله تتخطى الظروف دى و تتنفسي الصعداء

تم النشر الأربعاء، ١٦ أكتوبر ٢٠٢٤


تعلم الفوتوشوب أو ال مايكروسوفت أو كل ما هو يخص الكمبيوتر.

تم النشر الأربعاء، ١٦ أكتوبر ٢٠٢٤


سامحيها ولكن لا تخبريها بأى اسرار عن حياتك و من الافضل إن لا تتحدثى عن حياتك الشخصيه مع اى أحد حتى لا يتم استخدامها ضدك في اى وقت.. تعودى ان تحتفظى بالأشياء المهمه لنفسك فقط أو لأحد ذو ثقه كبيره

تم النشر السبت، ٢٨ سبتمبر ٢٠٢٤


اعتقد إنك محتاجه تتكلمى مع معالج نفسي لكى تتخلصى من هذه الاحاسيس و تستطيعى مواجهة المجتمع بشكل أفضل كثير

تم النشر السبت، ٢٨ سبتمبر ٢٠٢٤


عزيزتى. لا تفكرى في الماضي ولا في المستقبل.. فقط فكرى في الحاضر.. لا تضغطى على نفسك ولا تحمليها أكثر من طاقتها.. و تكلمى مع معالج نفسى و أحكى له كل ما يدور في زهنك و ان شاء الله سوف يساعدك على الشفاء السريع.

تم النشر الأربعاء، ٢٥ سبتمبر ٢٠٢٤

لعرض الملف الشخصي في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك