Abdelrahman ibrahime

طالب نظامي

إجمالي النقاط: 605

9 سؤال

هل حالتي هذه بسبب مشكلة صحية أو نقص تغذية؟

السلام عليكم أنا كنت عاوز اخد رايكم في حاجة كده انا دايما بنسى بسرعة و مش قادر العب التمرين صح يعني قوتي بتضعف ومزاجي بايظ ده أنا حتى في ناس بتسلم عليا ويتكلموا معايا وأنا ببقى طول الحوار بحاول افتكر مين الشخص ده اصلا. انا عندي 18 سنة ممكن حد يقولي هل ده كده ممكن يكون اعراض لمرض معين او نقص في التغذية ولو عايز استشير دكتور يبقى دكتور ايه؟؟؟؟

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


الناس تنظر لي في كل مكان .. لماذا يفعلون ذلك؟

أنا عندي سؤال انا كل أما اروح في حته الاقي كام شخص واحد او واحدة بيبوصولي ولما ابوص في عينهم يبعدوا وشوهم عني كأنهم عاوزين مني حاجة أنا مش هل ده العادي ولا ايه أنا حاسس اني مسجل خطر

تم النشر الاثنين، ٢٥ مارس ٢٠٢٤


أريد تفسير منطقي عن الحالة النفسية العامة للناس .. لماذا الناس مكتئبة بهذا الشكل؟

انا عاوز اعرف اجابة السوأل ده بالله عليكم هي ليه الظروف الاقتصادية اللي بنمر بيها دي مخليا الناس مكتئبة وزعلانة ومحدش طايق التاني و بيبان على شكلهم و تعاملاتهم مع بعضهم و طباعهم رغم أن اخواتنا في غزة و غيرهم كتير عندهم ظروف اسوأمن كده ورغم كده بيخافوا على بعض.

تم النشر الأربعاء، ١٤ فبراير ٢٠٢٤


كيف أملئ الفراغ الذي تحت عضلة البايسبس التي ما بين الباي والساعد؟

انا عاوز اعرف ازاي املأ الفراغ اللي تحت عضلة البايسبس اللي مابين الباي والساعد كده انا اتفرجت على فيديوهات كتيرة للموضوع ده وسألت الكابتن في الچيم بس ماستفدتش حاجة ممكن حد يقولي اعمل ايه ؟؟؟

تم النشر الأحد، ١١ فبراير ٢٠٢٤


هل الجنزبيل يحرق الدهون ويترك العضلات؟

انا لاعب في چيم وكنت عاوز أعرف هل أنا لو شربت جنزبيل هيحرق الدهون ويسيب العضلات كما هي ولا ممكن يحرق العضلات بردوا ده طبعا مع الكارديو

تم النشر الخميس، ١٤ ديسمبر ٢٠٢٣


ما علاج اسمرار الجلد تحت وفوق الابط الايمن؟

ما علاج اسمرار الجلد تحت وفوق الابط الايمن فقط الموضوع بقاله ثلاث سنوات ولم يزول هل هناك شئ افعله لعلاجه ؟؟؟

تم النشر الاثنين، ١١ ديسمبر ٢٠٢٣


ما هو ال baby face وهل هو جميل ام لا؟

ما هو الbaby face وهل هو جميل ام لا وكيف يتم تحديده بين الناس

تم النشر الاثنين، ١١ ديسمبر ٢٠٢٣


سؤال يحيرني دائمًا ... هل أنا مقبول اجتماعيًا؟

سؤال محيرني دائماً هل أنا مقبول من المجتمع ؟؟؟؟؟😓😓😓

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣


كيفية الاستفادة من الذكاء الاصطناعي

أنا عايز اعرف ازاي اطور نفسي في مجال التكنولوجيا الحديثة وازاي أعمل فلوس من الاونلاين

تم النشر السبت، ٢٤ يونيو ٢٠٢٣

10 إجابة

ادعيله ملهاش حل غير كده او حاولوا تعرفوا هو ثقافته ايه او تفكيره عامل ازاي وتعايشوه معاه ممكن يكون بيعمل التصرفات دي معاكم علشان حاجة معينة هو عاوزها منكم بس انتوا مش فاهمينه صدقيني يا عزيزتي مفيش حد وحش للدرجة دي إلا وكان له هدف معين من التصرفات اللي بيعملها،وهي انكم تهتموا بيه مثلاً انتي بتقولي مش بكلمه من شهر 11دي لوحدها اكيد فارقة معاه.

تم النشر الاثنين، ٢٥ مارس ٢٠٢٤


طب ما يمكن كتر الحكة هي اللي بتزود الموضوع جربي كدا اول لما تحسي انك عاوزة تحكي في شعرك روحي اغسليه بالماء بدلا من انك تحكي بالاظافر لانها ممكن هي اللي بتنقل البكتيريا لفروة الراس كمان عاوز اقولك على حاجه في فرشة اسمها الفرشة السليكون بدل البلاستيك ممكن تحاولي تبحثي عنها لو لو عاوزة تحكي بيها بدل الاظافر.

تم النشر الاثنين، ٢٥ مارس ٢٠٢٤


انا هقولك على فكره حاولي تهدديه بانك هتعمليلوا محضر عدم تعرض وبعد كده اتعلمي من الموقف ده انك متخليش حد يتعود عليكي للدرجة دي ومعلش طب لو انتي مش عاوزه تحكي لحد طب كده هو هيتمادى اكتر مستغل نقطة انك مش هتحكي لحد.

تم النشر الاثنين، ١٨ مارس ٢٠٢٤


طب لو انتي ذي ما بتقولي انك مش بتسيبي الفون خالص ودائماً ماسكاه باستمرار ماتستغليه في حاجة مفيدة ذي مثلاً انك تتكلمي مع ابوكي وتحكيلوه مشاعرك تجاه امك وانتي حاسه بأيه و ممكن كمان تتفرجي على دروسك اون لاين حتى لو ممسكتيش الورقة والقلم هتبقي فاكره المدرسين قالوا ايه من الفيديوهات التعليميه اللي شوفتيها وطالما انتي الموبايل معاكي باستمرار فهتركزي في شرح الدروس زي باقي المواقع التانية مثلاً واعتبريها اول خطوة ليكي في انك تتحسني ومن بعدها هتسيبي الموبايل تماماً وتمسكي الكتاب بداله وعاوز كمان اقولك على حاجه مفيش في الدنيا ام بتكره ولادها سواء صبيان او بنات انتي بس حاولي كده تساعديها حتى في اصغر الحاجات في البيت مثلاً او ساعديها في شراء الحاجات انزلي معاها باستمرار وهي اكيد هتحس انك بتتغير للاحسن وهي نفسها تبدأ تغير معاملتها وطريقتها معاكي وكمان تساعدك ،انتي بس استعيذي بالله وحافظي دائماً على صلاتك حاولي ماتفوتيش اي فرض من الفروض واكثري من الدعاء وأن شاء الله ربنا يستجيب وجربي فكره انك تتكلمي مع ابوكي دي اكيد على الاقل ممكن تغير اي حاجه.

تم النشر الاثنين، ١٢ فبراير ٢٠٢٤


أنتي محتاجه حد يسمعك ويحس بيكي ويفهم مشاعرك وده تلاقيه مع حد انتي بتثقي فيه جدا علشان يكون كاتم اسرارك وكده كده مرحلة المراهقة دي بتبقى صعبة عند البنات والشباب كلهم عندك أنا مثلاً ببقى وقت عصبي ووقت حزين ووقت مبصوت فهي بتبقى مشاعر متقلبة مش اكتر

تم النشر الاثنين، ١ يناير ٢٠٢٤


أولا ابعدي عن موضوع الانتحار ده تمام لانه مش هيفيد في حاجة يوم القيامة ثانياً خودي صفحة جديدة لنفسك وابدأي تحاولي تتخلصي من اي حاجه توقعك في الغلط مره اخرى وخلي عندك ارادة وتقولي لنفسك أنا خلاص بطلت ومش هرجع للغلط ده تاني من غير ما ترجعيله واكثري من الاستغفار والتوبة وفعل الخير ومساعدة المحتاجين واعملي خير على قد ما تقدري وان شاء الله ربنا يغفرلك الذنوب دي ومتخفيش أنا مش هدعي عليكي لاء بالعكس أنا هدعيلك لان احنا كلنا اخوات في الاخر وكلنا بشر وطبيعي الكل بيغلط بس الفكرة نتعلم من غلطنا ومنكررهوش تاني.

تم النشر الجمعة، ١٥ ديسمبر ٢٠٢٣


طب ما تشريكي ابوكي في الموضوع يمكن هو يعرف يتفاهم معاها

تم النشر الخميس، ١٤ ديسمبر ٢٠٢٣


عارف ليه علشان الإنسان العربي ماشي في طريق ربنا الصح وده في حد ذاته إللي مخلينا احسن منهم بسبب قوة تمسكنا بدين الله تعالى ورزق ربنا لينا هو اللي مخلي عينهم في النعمة إللي مع العرب ويتمنوا انها تبقى ليهم دائما.

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣


أنا بشوف ان معايير القبول المجتمعي الصحيح هو احترام الآخرين أنا شايف معظم الشباب ضاع من عندهم المبدأ ده وعلشان كده انا مش متفاعل مع الناس ودايما لوحدي ،في ناس قالتلي انت شكلك شكل جد مش بتاع هزار ولا كلام أوي عشان كده إللي هيشوفك مش هيتكلم معاك بسهولة هل ده صح ؟؟؟

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣


كلنا بيقابلنا اوقات كتير الاحاسيس دي لكن الثقة بالنفس والالتزام بدين الله والاجتهاد لتحقيق الافضل يعصم الشخص من الفتن والوقوع في الخطأ و يبعث الينا الله الناس الصادقة قلوبها لنثق فيهم ولكي يغيروا لنا فكرة معينة في أذهاننا ويتغير لديكي طريقة التفاعل الاجتماعي في من حولك، والاهم ايضا الابتعاد عن من هم سبب في إثارة المتاعب والمشاكل.

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣

19 تعليق

قصدي يعني اني قوتي ضعفت

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


شكرا جزيلا لحضرتك

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


انا فعلا بلعب رياضة بس بحس اني مش قادر أشيل اوزان

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


طب أنا مش بعرف انام اعمل ايه

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


انا باكل اللي باقيه بس باكل من البيت أكثر من بره

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


مطربق شواية في النوم وحاولت اعدل نظام النوم بس مش بعرف انام بالليل وبزهق من اني صاحي على السرير بتقلب يمين وشمال وبعدها بزهق وبمسك الموبايل

تم النشر الأربعاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٢٤


👍👍👍👍

تم النشر الأربعاء، ٢٧ مارس ٢٠٢٤


أنا بتلفت بالصدفة الاقي فلان وفلانة بيبوصولي وبعدها يبعدوا نظراتهم لفترة بعدها يبوصولي تاني أنا في حد قالي قبل كده ان هدوءك واحترامك مع الناس هو إللي بيلفت الانتباه

تم النشر الاثنين، ٢٥ مارس ٢٠٢٤


الصابون الكتير بردوا بيزود القشر واعملي حسابك ان فترة الشتاء دي دايما الشعر بيبقى فيه قشر

تم النشر الاثنين، ٢٥ مارس ٢٠٢٤


مش العدس وبس وكرتونة البيض بقيت ب165جنيه ده غير السكر والرز والزيت مش الازمة دي هتخلص امتى

تم النشر الأحد، ١٨ فبراير ٢٠٢٤


شكراً جزيلاً لكم جميعا 👍👍👍👍👍

تم النشر الأربعاء، ١٤ فبراير ٢٠٢٤


حلو اوي كلامك ده و شكرا

تم النشر الأربعاء، ١٤ فبراير ٢٠٢٤


أنا هعمل بنصيحتك دي واكيد هتفدني وشكراً جزيلاً على الاجابة ،❤️❤️❤️

تم النشر الأربعاء، ١٤ فبراير ٢٠٢٤


كويس اعملي كده و هتتحسني أن شاء الله و على الاقل خلي حد يبقى جنبك ومعاكي يساعدك دائما يبقى حد مقرب تقدري تعتمدي عليه ولما تحسي انك عاوزة تتكلمي اتكلمي على البرنامج هنا والناس هتتجاوب معاكي وتفيدك ومش هيضروكي .

تم النشر الاثنين، ١٢ فبراير ٢٠٢٤


العفو على ايه

تم النشر الثلاثاء، ٢ يناير ٢٠٢٤


تمام حلو جميل جدا استمري على ده و هما بعد مرور الوقت هيسمعولك وهيعرفوا قيمة كلامك ليهم وممكن كمان لو في حد مقرب منكم اقارب مثلاً تشريكيهم في الموضوع ده علشان التغير للاحسن ليهم هي ممكن الحكاية تاخد وقت بس أن شاء الله تنجح واكثري من الدعاء ليهم

تم النشر الجمعة، ١٥ ديسمبر ٢٠٢٣


طب وليه؟؟؟ ماتحاولي تنسجمي معاهم أنا بردوا فيا شوية انتوائية بس مش مع اهلي لأني كل ماداه اعرف ان الانطوائية والعزلة مش بيفيدوا ولا بيغيروا حاجة تأثيرها بس على صاحبها بالسلب.

تم النشر الجمعة، ١٥ ديسمبر ٢٠٢٣


👍👍👍👍👍

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣


علشان مش متفاعل مع إللي حواليا باستمرار وفيه صاحب قريب اوي مني قالي انك جد مش بتاع هزار او كلام كتير

تم النشر الأربعاء، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٣

لعرض الملف الشخصي في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك