ازاي اعرف الشخص اللي قدامي بيغير مني؟؟؟

ازاي اعرف الشخص اللي قدامي بيغير مني

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الخميس، ٢٧ أبريل ٢٠٢٣

4 إجابة

الغيرة بتظهر فى عيون الشخص ...لمعه كده و ثبات فى العين وتوتر فى عضلات عينه بسبب انه بيقاوم شعور عنده انه مش حابب اللى بيحصل معاك ده . بيغير منك هيكون ليه ردود افعال قوية جدا على حاجات حلوة اشخاص تانيين عملوها معاك ويكون بيحاول يظهرهم مثلا سيئين. احيانا اللى بيغير منك بيقلدك بشكل زيادة اوى......بس ده مش دايما يكون غيره لان احيانا اخرى هيكون هو فخور بيك وحابب يكون زيك.

تم النشر الجمعة، ٢٨ أبريل ٢٠٢٣


التصرفات أكبر دليل ... اللي بيغير ممكن ينتقد على أي حاجه في ظل ان فيه ناس تانية تكون شايفة مثلا ان لبسك ده حلو اوي، بس الشخص الغيران هتلاقيه لا هيقولك مش حلو! ممكن حد بدل ما ينتقد بيبقى عايز يقلدك في كل حاجه، لأنه من شده اعجابه او انبهاره بأي حاجه مثلا فيكي او بتعمليها بيبقى عايز كمان منها، ويشوف الاعجاب في الاخرين زي ما انتي بتشوفيه من الناس. لو انتي قريبة من الشخص ده، هتلاقي طريقة كلامه، نظرة عينيه، كلامه عنك مع الناس، كل ديه حاجات ممكن تعرفيها الشخص ده غيران ولا لا .

تم النشر السبت، ٢٩ أبريل ٢٠٢٣


التصرفات مثلا بغير منك او ينتقد اي حاجه حلوه يعملها عكس كل الناس معاك يضحك في وشك ويتكلم عنك بسوء في ظهرك يقلدك أو يحاول ديما أنه يبقي مميز عنك خصوصا أمام الناس الي فيه معرفه مشتركه بينكو لهجه كلامه انفعالاته بتفضحه في تصرفاته امامك ليحاول ان يتصدر المشهد ويلغيك ديما في أي موقف ويبقي نجم اللقطه

تم النشر الخميس، ٢٧ أبريل ٢٠٢٣


من الأفضل أن تستشيري مع نفسك وتفكري في مشاعرك حيال الشخص الذي يدفعك للاعتقاد بأنه يريد تغييرك. هل هو يشجعك دائماً ويدعمك في حياتك أم يحاول دائماً أن يغيرك؟ هل تريدين التغيير لأنك ترغبين فيه فعلًا أم لأنه يرغب في ذلك؟ إذا كان الشخص يحاول فرض رأيه عليك بدون احترام آرائك أو رغباتك، فقد يكون هذا إشارة بأنه غير سليم لك. من الأفضل التحدث مع الشخص وإيجاد حل وسط يناسب الجميع، أو النظر في البحث عن علاقة جديدة إذا كان الشخص لا يحترمك ولا يدعمك.

تم النشر الخميس، ٢٧ أبريل ٢٠٢٣

0 تعليق

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك