إجابة علي السؤال: زوجي رجل محترم وسند لي لكنه فقد شغفه بي ولم أعد أراه كثيرًا لانشغاله، هل الحل في الانفصال؟

ممكن عندو مشاكل ماديه وعبئ فتح بيتين.. ممكن مشاكل في الشغل حاولي تكوني لطيفه معاه مش عيب تقولي نكت من على النت بحيث يلاقي الضحك عندك اللي مش لاقيه بره.. مش عيب شوية اغراء من غير ماتبيني انك بتعملي كده.. ممكن تشغلي حاجات مضحكه على النت بحيث يلاقي الضحكه عندك. لما تعوزي حاجه ابعتها على الواتس افضل ما تقوليها بشكل مباشر عشان مش كل ما يشوفك تطلبي منه او لو عندك القدره خليه يسيب مصاريف وانزل هاتي الحاجه.. وادعي ربنا يصلح الحال بينكم. وهو خارج دايما ادعيله بحيث يبقى سامعك وحاسس انك خايفه عليه

إجابة من Ahmed Ebrahim

تم النشر الاثنين، ٢٣ سبتمبر ٢٠٢٤

2 تعليق

أنا الزوجه التانيه.. وأنا بعمل كل اللى ممكن اى زوجه تعمله لزوجها أو لنفسها أيضا.. بستخدم أفضل العطور و دائما متجدده في مظهرى الخارجى و الداخلى.. أنا رضيت من الأول بهذا الوضع على إنه كان مؤقتا و سوف يحل بأى شكل من الاشكال ولكن لم يحدث شئ.. و لقد جربت معه كل الطرق اللطيفه لجذيه لى كالبدايه دون جدوى. دائما يختلق لى الأعذار.. ماعدا وقوفه بجانبى في اى موقف أحتاجه فيه.. هو رجل محترم لكن لا اشعر باحتياجه لي للأسف و هذا يكسرنى.. و يجعلنى أتكلم مع معالجه نفسيه.

تم النشر الاثنين، ٢٣ سبتمبر ٢٠٢٤


إحنا بنضحك مع بعض و بنبعت نكت و ڤيديوهات مضحكه دائما.. لكن مشكلتى انى اشعر إنه فقد حبه لي و أصبح بيننا واجبات فقط.. وإذا غبنا عن بعض و لم نتقابل أسبوعين أو ثلاثه. لا يشعر بغيابى للأسف.. و هذا ما يكسرنى.. و من ناحية الماديات فهو مرتاح ربنا يباركله.. يعنى مافيش مشاكل بيننا غير عدم الاهتمام بي أو الشعور بغيابى ولو حتى بالتعببر بالكلام اللطيف.

تم النشر الاثنين، ٢٣ سبتمبر ٢٠٢٤

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك