ما هو دوري تجاه القضية الفلسطينية؟

أنا مثلك أشاهد وأسمع المآسي التي تقترفها إسرائيل في فلسطين من وراء الشاشات! لن أحكي لك ظروفي ولا قدراتي وإمكاناتي .. ولكن يمكنك أن تعتبرني مثلك .. فهل لك أن تخبرني ما هو دوري تجاه القضية الفلسطينية الذي به أكون قد أعذرت إلى الله عز وجل؟

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الاثنين، ٢٣ أكتوبر ٢٠٢٣

3 إجابة

لو تقدر تساعد بأي شئ مادي طبعا يكون شئ كويس جدا. والمادي اقصد بيه (اكل - شرب وهكذا ...). اما وجهة نظري في الموضوع ككل، ساعد نفسك حاليا وحافظ على عقيدتك الاسلامية. لان الامور تتوتر اكثر فأكثر، ولا استبعد ان المنطقة ستكون بأمان، أو العالم من الاساس. علشان كده كل اللي هنقدر نعمله في اي وقت صعب ممكن يأتي علينا هو التمسك بالدين. وهما هناك في فلسطين اختبارهم خلص، المهم احنا هنعمل ايه بعد كده!!

تم النشر الاثنين، ٢٣ أكتوبر ٢٠٢٣


الدعاء لهم ولو ف امكانياتك تساعدهم ب فلوس أو اكل ساعدهم او تتبرع لهم ب الدم وكمان لو تعرف ف الطب تحاول تروح فلسطين تساعد المرضا ربنا يحفظهم جميعا

تم النشر الاثنين، ٢٣ أكتوبر ٢٠٢٣


لأسف العرب في هذه أيام،في وضع صعب ، فمنها أُغرقت بالديون، و منها مقسمة الى فصائل وكل العرب والدول الإسلامية تعتمد على أمريكا في كل شيء. يعني دخولهم حرب ضد إسرائيل صعب جدا، يقترب من المستحيل لأن أمريكاحليف إسرائيل،وأمريكا مصدر الأسلحة، ولديه أسلحة نووية و من ضمن حلف NATO, أي حرب عالمية ثالثة. هذا مشهد يخافه العرب، يعني انا وانت كمواطن لا نملك إلا الدعاء و مساعدة الجرحى.

تم النشر الاثنين، ٢٣ أكتوبر ٢٠٢٣

1 تعليق

ادعيلهم كتير واي فديو يقبلك ليهم اعملي ريبوست انتِ كدة بتدعميهم وبتوصلي الفيديوز لناس تانية وان شاء الله ربنا يتقبل منا عشان للأسف مفيش حاجة في ايدينا نعملها تاتي

تم النشر الاثنين، ٢٣ أكتوبر ٢٠٢٣

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك