أبي عرف انني أتحدث مع حبيبي، ومنعني من ذلك .. هل أتحدث معه من دون علمه مرة أخرى؟

انا بكلم حبيبي بس بابا عرف وكان بيشك فيا بس ولله هوا بيحبني وهوا بعض م بابا عرف قفلي الوتس ومنع عني كل حاجه بس هوا حبيبي رن عليا وكلمتي وكلمتو وقالي انو هيكلمني بليل ونا مش عارفه هعمل كده اذاي حد يفيدني بأسرع وقت

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الثلاثاء، ١٦ يناير ٢٠٢٤

2 إجابة

أبوكي عنده حق في اللي عمله واحمدي ربنا أنه معملش أكثر من كدة معاكي اعملي بلوك للولد اللي فاكرك رخيصة وبيكلمك من وراء أهلك كما لو كان حرامي بينط من الشباك وأنت عليك أن تتوبي إلى الله وتتقي الله في نفسك قبل ما تدخلي في علاقة تقهرك وتستنزف مشاعرك

تم النشر الثلاثاء، ١٦ يناير ٢٠٢٤


ولما والدك يعرف تاني هتعملي ايه؟ هترجعي ثقته فيكي تاني ازاي؟ اولا انتي تحمدي ربنا انها جت انه يقفل الواتس بس .. ثانيا انتي خايفة وقلقانه من بابا، ومش خايفة من ربنا ؟ يعني اخرة العلاقة ديه ايه؟ اخرتها استنزاف لمشاعرك وخلاص .. ثم انتي ضامنه اصلا اذا كان بيحبك ؟ بتصدقي اي حد وخلاص؟ تلاقيه بيكلم 500 واحده غيرك وانتي حيرانه بتشوفي هتكلميه ازاي!!! فوقي شوية .. فوقي قبل فوات الاوان ..

تم النشر الثلاثاء، ١٦ يناير ٢٠٢٤

3 تعليق

العلاقه التي بديتها لا ترضي الله نهايتها لا ترضيك

تم النشر الجمعة، ١٩ يناير ٢٠٢٤


• مَنْ يُحبك سيتقدم في الحلال ، ومن طريقة كلامكِ يبدو أنكِ مُراهقة ؛ فهذا يعني أن هذا ليس حُب ، هذا فراغ عاطفي فقط ، وطبيعة المرحلة التي تمُري بها ليس إلّا.

تم النشر السبت، ٢٠ يناير ٢٠٢٤


يعني ايه حبيبك...انتي بتخلي صوره ولدك لاشي..لو اللي بتقولي عليه حبيبك ده عرف انك بتقرتسي ولدك عشان تكلميه..لاخيترمك ولا يحترم ولدك....ده بدل م تقوليله تعالي كلم ولدى عليا..

تم النشر السبت، ٢٠ يناير ٢٠٢٤

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك