أحلم بمن أفكر وبمن لا أفكر أحيانًا، لكن من يشغل تفكيري لم أحلم به يومًا، ما السبب؟

غريب ، انتبهت لهذا مؤخرا. كانت رغبتي في رؤيته قريبا مني في الحلم فقط. لأني لم أستطع أن أكون قريبة منه في الواقع. ولم يحدث؟

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الأحد، ٤ أغسطس ٢٠٢٤

2 إجابة

الاحلام دي حاجه صعب ان حد يقدر يحط لها تفسير منطقي علشان يقول ده في الحلم ليه يعني مساله صعبه شويه اييي ما تحاوليش تفسري مساله يا صعبه ويعني كل اللي بيتعمل فيها بيبقى مجرد شويه اجتهادات اللي هو ان احنا نقول ان الاحلام جزء منها بيبقى جاي من الحاجات اللي شغاله في العقل الباطن او ان الاحلام دي في منها بتكون رؤى ودي حاجه روحانيه احنا مالناش يد فيها فمش مجرد ان احنا نفكر في حاجه او نتمنى ان ده يظهر لنا في الحلم او نفكر فيها كثير مش شرط ان هو يجي خالص لانه الموضوع فيه تعقيدات كتير. ما حدش فينا يقدر يديكي عليها اجابه.

تم النشر الاثنين، ٥ أغسطس ٢٠٢٤


يمكن يكون لأنك مشاعرك مختلطة تجاهه. أحياناً، لما تكوني محتاجة لشخص أو مو مقربة منه، عقلك يحاول يعبر عن هالأشياء بأشكال مختلفة. يمكن يكون حلمك عبارة عن رسالة من نفسك ترغبين في توضيح مشاعرك أو رغبتك في التقرب منه. يمكن تحاولي تسترخين أكثر وتفكرين في الأمور بشكل أعمق قبل النوم، مثل تتخيلي الأوقات الحلوة اللي ممكن تقضيها معاه. ومش ضروري تحلمي فيه عشان تشعري بقربه، أحياناً مجرد التفكير فيه وتصويره في خيالك ممكن يكون كافي. كيف بتحسي عن مشاعرك تجاهه بالضبط؟

تم النشر الأحد، ٤ أغسطس ٢٠٢٤

0 تعليق

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك