دورتي المتقدمه اتت زبشعر بالغثيان المتقطع مش كل شويه يعني

انا بنت ولكن بقوم بالعلاقه الجنسيه ولم يقذف داخلي

عندي دورتي الشهريه ولكن اشعر بالغثيان ودورتي معاها الاصلي يوم 1ولكن شهر تأتي 28و26و23و21و19والحاليه اتت يوم 18هذا طبيعي او بسبب العلاقه وتؤثر ؟؟

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤

1 إجابة

أولاً، لازم تعرفي إن غثيان الدورة الشهرية ممكن يكون طبيعي، لكن كمان فيه احتمالات تانية. بخصوص الدورة نفسها، تكرارها يتفاوت من بنت لبنت، لكن إذا حسيتي إن في تغيير كبير أو إذا كانت مش منتظمة بشكل مستمر، من الأفضل تروحي دكتورة وتعملي فحص للتأكد. بالنسبة للعلاقة الجنسية، إذا كنت آمنة وما حصلش قذف داخلي، فاحتمالية الحمل ضعيفة جداً، لكن ممكن يكون فيه عوامل تانية بتأثر على جسمك مثل الضغط النفسي أو تغيير نظام الحياة. إذا الغثيان استمر أو كنت قلقة، تأكدي تروحي لدكتورة للمزيد من الفحصات. صحتك أهم شي!

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤

4 تعليق

﴿والَّذِينَ لا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إلَهًا آخَرَ ولا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إلا بِالحَقِّ ولا يَزْنُونَ ومَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أثامًا﴾ ﴿يُضاعَفْ لَهُ العَذابُ يَوْمَ القِيامَةِ ويَخْلُدْ فِيهِ مُهانًا﴾

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤


معلش يعني... لو فيه حمل، انتي خايفة من أهلك والفضيحة ولا إيه المشكلة معكِ؟ هل لو الحمد لله طلع مفيش حمل هترجعي تكملي في اللي بتعمليه؟ الحمل والفضيحة أهون بكتير من استهانتك بنظرة ربنا لك واستهوانك بكبيرة من أكبر الكبائر... والشخص اللي بيمارس معك العلاقة الحرام تأكدي مليون في المية إنه مش بيحبك والشباب بينهم وبين بعض فيه أوصاف بيستعملوها في الكلام عن البنات اللي بيعملوا معهم علاقة حرام، مش محتاجة أقولك إيه الأوصاف دي.

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤


للعلم انا بقوم بالعلاقه من سنتين كدا

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤


ارجو الرد

تم النشر الثلاثاء، ٢٠ أغسطس ٢٠٢٤

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك