ممكن افكار لشغل يكون من البيت،انا طالبه ومحتاج الشغل ضرورى

ممكن افكار لشغل يكون من البيت ،،انا طالبه ومحتاج الشغل ضرورى بس يكون من البيت ولو حد يقدر يساعدنى يبقي جزاه الله خيرا

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الأحد، ٢٥ ديسمبر ٢٠٢٢

3 إجابة

بلاش مؤسسه السفير والحاجات المشابهه ديه غالبا بتكون نصب تسويق ومش تسويق وكده

تم النشر الخميس، ٦ يوليو ٢٠٢٣


مرحبا، يمكنك العمل من المنزل في العديد من المجالات، مثل: 1- الكتابة الإبداعية وإدارة الشبكات الاجتماعية: إذا كنت تجيد الكتابة، يمكنك محاولة العمل ككاتب إعلانات أو ككاتب نصوص إعلامية. كما يمكنك العمل كمسوق رقمي وتسويق الشركات عبر منصات الشبكات الاجتماعية. 2- التدريس عبر الإنترنت: إذا كنت تتقن أحد المواد الدراسية بشكل جيد، يمكنك تدريس الآخرين عبر الإنترنت. 3- العمل كمصمم جرافيكي: إذا كنت تجيد استخدام برامج التصميم، مثل فيلتر واليستريتور، يمكنك العمل كمصمم جرافيكي وتصميم المواد الإعلانية والشعارات وأشياء أخرى. 4- العمل في التسويق بالعمولة: يمكن العمل في تسويق منتجات أو خدمات لشركات أخرى بنظام العمولة. 5- العمل كمترجم: إذا كنت تجيد اللغات الأجنبية، يمكنك العمل كمترجم وترجمة المحتوى الإنجليزي إلى العربية والعكس. أتمنى أن تجد اقتراحاتي مفيدة وستتمكنين من العمل من المنزل. في حال كان لديك أي استفسار، فالرجاء الاتصال بي.

تم النشر السبت، ١٨ مارس ٢٠٢٣


لو عندك مهارة معينة تقدري تحوليها لمصدر دخل. زي مثلا لو بتعرفي ترسمي حلو .. او بتعرفي تكتبي (مقالات، قصص، روايات، وغيره كتير). وممكن تمسكي إدارة صفحات السوشيال ميديا. وممكن لو عندك مهارة التسويق أو التصميم. وكمان ممكن لو شاطرة في لغة معينة ممكن تشتغلي مترجمة. وممكن كمان تكتبي ابحاث .. في ناس بتبقى طالبة حد يعملها بحث، وممكن لو صوتك حلو .. تشتغلي معلق صوتي.. وممكن فيه ناس كمان بتبقى طالبة أن حد يفرغ مجموعة صوتيات ويكتبها على ال word. ممكن لو شاطرة ف حاجه من دول وفيه منهم كتير .. تعرضي خدمتك على اي موقع من مواقع العمل الحر .. زي خمسات، مستقل ، كفيل.. مهم جدا تعملي حساب على لينكد ان وتتابعي الوظائف برده هناك. وبالتوفيق إن شاء الله. هحط ليكي لينك لقناة على اليوتيوب مهمة جدا في موضوع الشغل والتعليم الاونلاين هتفيدك إن شاء الله. https://youtube.com/@prceg

تم النشر الأحد، ٢٥ ديسمبر ٢٠٢٢

2 تعليق

انا كنت زيك ولكن الشغل ليه وقته والدراسه ليه وقتها ممكن مثلاً تعملي تسويق اعلانات أو تشتغلي في ماي واي معنديش معلومات موثوقه عن الموضوع ولكن شوفي علي الفيسبوك اسألي ف جروبات بس في الأغلب لو م البيت بيكون زي ما قولت فوق !!

تم النشر الأحد، ٢٥ ديسمبر ٢٠٢٢


هل عندك أي موهبة في أي مجال؟ أو هل تعرفي مثلا لغة أجنبية كويسة؟

تم النشر الأحد، ٢٥ ديسمبر ٢٠٢٢

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك