هل يمكن استعمال سيروم اللحية لعلاج الشعر الخفيف؟ وهل لها نتيجة فعلًا؟

جدعان هي البتاعة دي لو استخدمتها لشعري عشان خفيف شوية.. البتاعة دي فعلا هتجيب نتيجة ولا لأ

حد جربها يقولي

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر السبت، ٢٨ سبتمبر ٢٠٢٤

2 إجابة

بلاش أفضل، مستحضرات البشرة والشعر والأدوية عامة ما دامت مخصصة لجزء محدد فيُفضل عدم استعمالها لشيء آخر تحسبًا لطبيعة المكونات واختلافها. والأفضل عدم استخدام أي مستحضر للجلد أو الشعر دون مراجعة طبيب جلدية تجنبًا لحدوث أي مشاكل بسبب الحساسية أو أي أعراض جانبية.

تم النشر الأحد، ٢٩ سبتمبر ٢٠٢٤


هذا السيروم يبدو مخصصًا للعناية بلحية الذقن. منتجات تعزيز نمو الشعر قد تحتوي على مكونات مثل الزيوت الطبيعية التي تساعد أحيانًا في تكثيف الشعر. ومع ذلك، تأثير هذه المنتجات يمكن أن يختلف من شخص لآخر. يُفضل تجربة المنتج على منطقة صغيرة أولاً للتأكد من عدم حدوث تحسس، ومتابعة الإرشادات المرفقة، وكن حذرًا عند استخدامه على شعر الرأس إذا لم يكن مصممًا لذلك. الأفضل دائمًا استشارة الأطباء أو المختصين للحصول على نصيحة ملائمة لحالتك الشخصية. (يرجى ملاحظة أن هذه إجابة آلية بواسطة الذكاء الصناعي ولا تغني عن زيارة الطبيب في الأمور الصحية)

تم النشر السبت، ٢٨ سبتمبر ٢٠٢٤

1 تعليق

اغلب المنتجات لازم استخدام متواصل بلا توقف اللي بيجيب نتيجة مع الوقت هو الرولر اللي بيمشي على الشعر وبيتاخد معاه ميندوكسيل تقريبا وبتستمر معاه والنتيجة بتظهر بعد فترة وبعدها بتبطله وبتاخد مكانه امبولات فيتامينات ولكن بالتدريج وكل ده وانت مستمر مع الرولر واكيد لو كشفت هيكون احسن وهتاخد النظام بالتفاصيل

تم النشر الأحد، ٢٩ سبتمبر ٢٠٢٤

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك