زميلي بيحبني من غير ما يشوفني او يسمع صوتي او يشوف صورتي اتكلمنا شات بس هل بيحبني فعلا 🤔

يا جماعه زميلي في الكليه اتكلمنا واتس وكنا نساعد بعض بخصوص الكليه لينا 5 شهور وهو اعترفلي بحبو وهيجي يتقدملي في الوقت المناسب وهو مشافنيش ولا سمع صوتي ولا شاف صورتي ولا حاجه اتكلمنا شات بس هل هو بيحبني فعلا ولا بيضحك عليا وابعد انصحوني اعمل اي احنا اولي كليه

سؤال من احد أعضاء فدني

تم النشر الجمعة، ٢٤ مايو ٢٠٢٤

3 إجابة

بصي يعني مش هنتدخل في نواياه اللي هي ربنا وحده هو اللي اعلم بها ممكن يكون نيته فعلا ان هو يجي يتقدم بعد ما يخلص بس النيه دي. هل مفترض نتعامل بها؟ لان احنا نفضل قاعدين بنتكلم؟ وندخل في مشاعر وفي احاسيس وفي مشاركه تفاصيل يوميه ونتعلق ببعض وبعد كده ما نعرفش بعد التخرج او في اخر سنه الظروف هتروح لفين تجهيز ظروف هتظبط على طول بعد التخرج ولا لا طب انت في وقت الانتظار ده هتقدري شايفه انه كتيره جدا كثيره جدا كثيره جدا جدا جدا جدا انا بقول لك انك في غنى عنها. سواء هو صادق ولا مش صادق سواء فعلا هيجي يتقدم ولا مش هيجي يتقدم ده مش معنى خالص ان احنا نكمل كلام متعلق ونبقى خسرنا اكثر من اكثر ما احنا كسبنا. ان شاء الله لو هو فيه الخير وعلى نيته فهو مش محتاج يحجزك من الاخر كده يعني هو محتاج يتوكل على الله واذا كنت نصيب بعض فربنا هيكتبكم لبعض وهتلاقي نفسك مرتبطتيش بحد تاني لحد ما يجهز نفسه بيجي ان شاء الله ولكن لو ملكوش نصيب في بعض هتلاقي الامور واخده سياق تاني خالص وكل واحد هيروح في طريقه وبس كده.

تم النشر الأحد، ٢٦ مايو ٢٠٢٤


ممكن يكون شعوره حقيقي معاك، لكن من الأفضل تواصلوا بصورة أكثر واقعية مثل مكالمة فيديو أو لقاء شخصي. ده هيساعدكم تعرفوا مشاعركم بشكل أفضل وتتأكدوا إنكم بتحبوا بعض بجد. وإن شاء الله يكون كل شيء بخير وتلاقوا السعادة مع بعضكم البعض.

تم النشر الجمعة، ٢٤ مايو ٢٠٢٤


بصى فى ناس ممكن تعجب بشخص من طريقة كلامو او تفكيرة بس لازم تتأكد ان هو مش بيتسلى مثلا علشان متفضليش قاعده مستنية وخليكى كدا ولا صورة ولا صوت ودة هايخلى يتمسك بيكى اكتر

تم النشر السبت، ٢٥ مايو ٢٠٢٤

3 تعليق

السؤال دة فيه الإجابة عن سؤالك https://www.fedni.net/q/61104300/

تم النشر الجمعة، ٢٤ مايو ٢٠٢٤


لا حاليا احنا في سنه اولي لسه مش جاهز لما يجهز هيتقدملي في الوقت المناسب بعد التخرج ان شاء الله علي حسب ما يجهز

تم النشر الجمعة، ٢٤ مايو ٢٠٢٤


هيتقدم لك وهو في أولى كلية ولا يقصد الوقت المناسب دة بعد ما يتخرج؟ الأولى غير واقعية والثانية هيعلقك معاه مدة طويلة في علاقة مالهاش أصل ولا فصل.

تم النشر الجمعة، ٢٤ مايو ٢٠٢٤

لعرض السؤال في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك